Uudised

Kuidas säilitada rahulikku meelt 07. märts regina


Kuidas säilitada praeguses kriisiolukorras rahulikku ja kainet meelt 

* Võid tunda hirmu, viha, rahutust, muret, kahtlusi, sul on vastamata küsimusi. 
      
* Pea meeles, et kõikide nende raskete tunnete tundmine on normaalne. See on organismi loomulik reaktsioon ohule ja stressile. Vaatamata sellele, et tunded on loomulikud, ei pea nad sind juhtima - võid ise juhtida oma tundeid. Selleks on mitmeid võtteid:

  • järgi tavapärast päevarutiini, jälgi, et saaksid normaalsel ajal magama, söö täisväärtuslikku toitu, joo vett. Liigu iga päev aktiivselt, kasvõi pool tundi päevas;
  • piira meedia (sh sotsiaalmeedia) tarbimist, eelkõige uudiste jälgimist. Piisab, kui loed-vaatad uudiseid kord päevas (mitte enne und). See, et vaatad uudiseid sagedamini, olukorda maailmas ei muuda, küll aga mõjutab sinu vaimset tervist;
  • jätka oma tavapärast elu, kohtu sõpradega, käi trennis, tegele meelepäraste tegevustega, kuula lemmikmuusikat, tee midagi, mis sul hästi välja tuleb;
  • märka, mis toimub sinu ümber: kevad on käes, loodus hakkab ärkama, linnud tulevad tagasi jne. Pane tähele erinevaid igapäevaseid detaile enda ümber;
  • ja kindlasti hinga, vaata harjutusi.

https://vaikuseminutid.ee/vaikuseminutite-harjutused/

Kasutatud psühholoog-psühhoterapeut Julia Laanemetsa FB artiklit

--

Kui tunned, et tekib ärevus ja see läheb suureks, otsi abi 

Räägi sellest vanema, sõbra, õpetaja, treeneriga. Välja rääkimata hirm laastab inimest. 

Koolipsühholoogide nõuandeliin 1226 tööpäeviti kl 16-20

lahendus.net pakub veebipõhist nõustamist

Veebilehelt peaasi.ee leiab infot vaimse tervise toetamise kohta, sealt saab nõustamist ka kirja teel. 16-26 aasta vanustel noortel on võimalik tulla nõustamisele kas videosilla teel või ka kohapeal.

Samuti saab vajadusel nõuannet, tuge ja abi küsida 24/7 lasteabi telefonil 116111 või kirjutada veebis lasteabi.ee või info@lasteabi.ee

Hingehoiu telefon 116123 (24h)

Eluliin 655 8088 pakub emotsionaalset tuge iga päev kella 19-07.

Vajadusel saab Ukrainat puudutavates küsimustes abi riigiinfo telefonilt 1247 

Tasuta helistada saab vaimse tervise tugiliinile 660 4500 (avatud 24/7) või leppida kokku videonõustamine aadressil www.palunabi.ee/vaimne-tervis

Kuidas säilitada praeguses kriisiolukorras rahulikku ja kainet meelt 

* Võid tunda hirmu, viha, rahutust, muret, kahtlusi, sul on vastamata küsimusi. 
      
* Pea meeles, et kõikide nende raskete tunnete tundmine on normaalne. See on organismi loomulik reaktsioon ohule ja stressile. Vaatamata sellele, et tunded on loomulikud, ei pea nad sind juhtima - võid ise juhtida oma tundeid. Selleks on mitmeid võtteid:

  • järgi tavapärast päevarutiini, jälgi, et saaksid normaalsel ajal magama, söö täisväärtuslikku toitu, joo vett. Liigu iga päev aktiivselt, kasvõi pool tundi päevas;
  • piira meedia (sh sotsiaalmeedia) tarbimist, eelkõige uudiste jälgimist. Piisab, kui loed-vaatad uudiseid kord päevas (mitte enne und). See, et vaatad uudiseid sagedamini, olukorda maailmas ei muuda, küll aga mõjutab sinu vaimset tervist;
  • jätka oma tavapärast elu, kohtu sõpradega, käi trennis, tegele meelepäraste tegevustega, kuula lemmikmuusikat, tee midagi, mis sul hästi välja tuleb;
  • märka, mis toimub sinu ümber: kevad on käes, loodus hakkab ärkama, linnud tulevad tagasi jne. Pane tähele erinevaid igapäevaseid detaile enda ümber;
  • ja kindlasti hinga, vaata harjutusi.

https://vaikuseminutid.ee/vaikuseminutite-harjutused/

Kasutatud psühholoog-psühhoterapeut Julia Laanemetsa FB artiklit

--

Kui tunned, et tekib ärevus ja see läheb suureks, otsi abi 

Räägi sellest vanema, sõbra, õpetaja, treeneriga. Välja rääkimata hirm laastab inimest. 

Koolipsühholoogide nõuandeliin 1226 tööpäeviti kl 16-20

lahendus.net pakub veebipõhist nõustamist

Veebilehelt peaasi.ee leiab infot vaimse tervise toetamise kohta, sealt saab nõustamist ka kirja teel. 16-26 aasta vanustel noortel on võimalik tulla nõustamisele kas videosilla teel või ka kohapeal.

Samuti saab vajadusel nõuannet, tuge ja abi küsida 24/7 lasteabi telefonil 116111 või kirjutada veebis lasteabi.ee või info@lasteabi.ee

Hingehoiu telefon 116123 (24h)

Eluliin 655 8088 pakub emotsionaalset tuge iga päev kella 19-07.

Vajadusel saab Ukrainat puudutavates küsimustes abi riigiinfo telefonilt 1247 

Tasuta helistada saab vaimse tervise tugiliinile 660 4500 (avatud 24/7) või leppida kokku videonõustamine aadressil www.palunabi.ee/vaimne-tervis