HEI, SUOMI!

Loomise kuupäev 05.06.2024

28. ja 29. mail asutas tore soome keelt õppiv 11. ja 12. klassi segaseltskond end õppereisile naabrite juurde.

Hoolimata ülivarasest ärkamisest olid kõik valmis vastu võtma, mida Helsingi pakub. Esimesena tutvusime Oodiga, keskraamatukoguga, mis oli juba hommikul rahvarohke. Põneva modernse arhitektuuriga raamatukogu on tõesti mõeldud erinevas vanuses ja huvidega inimestele ning arvestab väga palju linnaelanike arvamusega. Sellest kirjandustemplist jäid mälestuseks fotolavastused „Kalevala” ning „Kalevipojaga”.

Edasi viis meie tee ajaloolisesse linnasüdamesse. Senaatintori koos majesteetliku toomkiriku, ülikooli ja Aleksander II mälestusmärgiga on linna tuntumaid sümboleid. Soovijad said tutvuda uuema ja vanema Helsingi eluga linnamuuseumis, mis pakub kõigile soovijatele tasuta külastamisvõimalust.

Parasjagu näljastena jõudsime Helsingi Euroopa kooli, mille ees ootas eesti keele õpetaja Koidu Oja, kes organiseeris selle õppekäigu. Vanas ajaloolises majas ootas meid teinegi eesti keele õpetaja, kes pärit Saaremaalt - Sirje Ess. Tema seletusel ja juhendamisel nägime-kuulsime palju põnevat, aga alustasime sööklast, kus saime küllusliku lõuna. Sirje Ess oli kutsunud meiega kohtuma ning Soomest ja selle riigi koolisüsteemist rääkima sama kooli õpilase Williami, kelle ema eestlane, kuid perekond erinevate juurtega. Nõnda liikusime toredate võõrustajatega mööda koolimaja ja vestlesime erinevate inimestega. Küsimusi jagus telefonide kasutamisest kuni eksamisüsteemini.

Parasjagu väsinutena ootas seejärel 40-minutiline trammisõit, mis viis meid Käpylä linnaossa, mille romantilised nelja korteriga puumajad ehitati 100 aastat tagasi. Sellises kaunis miljöös ööbisime Finlandia Park Hotelis, et järgmisel päeval värske ja puhanuna uusi muljeid vastu võtta.

29. mai keskpäeval olime külalisteks Taidekoti Kirpiläs. Imekaunist ja selget soome keelt rääkiv giid tutvustas meile seda Juhani Kirpilä (1931-1988) ülisuurt korterit, kus on koha leidnud kallihinnaline ja põnev kunstikollektsioon, mille teosed on peaasjalikult Soomest.

Pärastlõunal leidsime end välisesinduste rajoonist, kus ühe maja ees lehvis sinimustvalge lipp. Olime jõudnud Eesti saatkonda, kus meid võtsid vastu diplomaadid Triin Tirp ja Peeter Püvi. Lisaks põhjalikule ülevaatele, millega seal tegeletakse ja mille eest vastutatakse, saime palju teada Soome eluolu kohta.

Aitäh põneva ja meeleoluka reisi eest Järvi Kokla, Grete Ahtola, Koidu Oja, Sirje Ess, Triin Tirp, Peeter Püvi, Aet Vohu, Ille Kivistu, Hiiumaa Gümnaasium ja loomulikult suurepärane reisiseltskond!

Meeleolukaid reisipilte saab vaadata siit: https://photos.app.goo.gl/Ve7GX2uFfM7N54gi7link opens on new page